סוגי מיתוג לעסקים
זקוקים למיתוג לעסק החדש? בקרב המעצבים והסטודיואים בארץ ניתן בדרך כלל לראות 2 סוגים מיתוגים שונים מיתוג של תכלס גרפיקה ומיתוג יותר כולל שמכיל גם בנייה של אסטרטגיה לעסק ודברים נוספים. במאמר הבא נדבר על סוגי המיתוגים ועל איזה סוג מיתוג יתאים לכם.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
מיתוג תכלס / מיתוג מעשי
מיתוג תכלס או מיתוג מעשי הוא מיתוג שמכיל רק את הגרפיקה ואת אלמנטים הגרפיים שאתם צריכים ללא תוספות כמו חשיבה על שם העסק ובניית אסטרטגיה.
כאשר אתם בוחרים באפשרות של מיתוג לעסק מסוג זה בדרך כלל תצטרכו להגיע אל מי שעושה את המיתוג עם איזשהו רעיון מבוסס למה שאתם רוצים. בתור התחלה לפני פנייה אל המעצב הגרפי אתם תצטרכו לחשוב על שם העסק שאתם רוצים.
לאחר שהצלחתם לבחור שם עסק תהליך המיתוג יתחיל על ידי עיצוב לוגו לעסק. לאחר סיום התהליך של עיצוב הלוגו ולאחר שאתם תאשרו את התוצאה יתחיל התהליך של עיצוב כל שאר האלמנטים בחבילת המיתוג שסיכמתם אליה. בדרך כלל חבילות המיתוג יכולות לכלול גם עיצוב נייר מכתבים, חתימה למייל, עיצוב מעטפה, בניית אתר וכו'…
הנקודה המרכזית היא שמיתוג מסוג זה כולל בעיקר את העיצוב הגרפי ולא איזשהו סיוע כיווני למה שאתם צריכים. מיתוג מסוג זה יתאים בעיקר לעסקים קטנים שיש להם איזשהו כיוון בראש למה שהם מחפשים והם זקוקים לסיוע של גורם מבצע.
מיתוג מקיף / מיתוג אסטרטגי
מיתוג אסטרטגי הוא מיתוג שכולל הרבה דברים נוספים מעבר לעיצוב הגרפי ובשונה מהמיתוג המעשי שהוזכר מעל בדרך כלל מיתוג מסוג זה יעלה הרבה יותר מאשר המיתוג המעשי.
במיתוג אסטרטגי בתור התחלה מי שיחשוב על השם של העסק ועל הכיוון של העסק הוא האדם שיעשה עבורכם את המיתוג. לעיתים גם מתבצעת פנייה לקופירייטר שיסייע בתהליך של חשיבה על השם.
בנוסף לכך לעיתים במיתוג מסוג זה יתבצע גם סקר צרכנים וניסיון להבין מי קהל היעד המדויק של העסק. לאחר חשיבה על השם והבנה של קהל היעד יתבצע מחקר מתחרים על מנת שניתן יהיה ליצור בידול בין העסק שלכם לעסק של המתחרים.
לאחר סיום חשיבה על השם וביצוע כל המחקרים יתחיל השלב של עיצוב לוגו לעסק ובסיום העיצוב יתחיל השלב של עיצוב כל שאר האלמנטים הגרפיים.
בסיום התהליך המעצב שיצר את כל האלמנטים הגרפיים של העסק ידאג ליצור ספר מיתוג ובו כל הכללים שעל המותג לקיים בעת יצירה של אלמנטים גרפיים נוספים בהמשך הדרך (שמירה על צבעים של המותג ושמירה על אחידות בין העיצובים השונים).
מיתוג מסוג זה מתאים בעיקר לעסקים מבוססים שמתכננים לבנות חברה גדולה. מיתוג זה גם יכול להתאים לחברות גדולות שמחליטות לבצע מיתוג מחדש לעסק. הסיבה לכך שהוא מתאים בעיקר לעסקים גדולים היא גם בגלל שהוא הרבה יותר יקר מהמיתוג המעשי.
אשמח שתחזרו אלי בנושא מיתוג ושיווק ברשתות חברתיות